2010. május 14-től hatályba lép az az uniós rendelkezés, mely az egyes európai országokban kabotázs műveletet végző fuvarozókra nézve — a fuvarfeladatok ütemezését és gyakoriságát tekintve — már egységes feltételrendszert határoz meg. (Romániában és Bulgáriában azonban a kabotázs tilalma 2012-ig fennmarad.)
BővebbenA K és V Kft. megkezdte az integrált vállalatirányítási rendszer bevezetését. Cégünk a projekt megvalósításához az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében, a GOP-2008-2.2.1 pályázaton keresztül jutott támogatáshoz.
BővebbenMost már bármikor megtekinthetjük az interneten a saját közúti szabályszegéseinkről készült hatósági képi bizonyítékokat, adatokat. A rendőrség e célra készült honlapja március eleje óta elérhető.
BővebbenA Felvidék emberi kéz által épített csodái - városok, falvak s a feléjük emelkedő várak -után alábbszállunk egy föld alatti titokzatos világba, melyet a természet alkotott számunkra. A végeredményt szemlélve pedig nem marad kétséges számunkra, hogy ki a zseniálisabb építész. Látogassunk hát el Gömör barlangvilágába!
BővebbenTavaly a gazdasági teljesítménnyel párhuzamosan a szállítási igények is visszaestek: a szállított áruk tömege 12, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 6 százalékkal esett vissza az előző évihez képest. Lássuk, mit mutatnak a KSH által mért adatok.
BővebbenAz állam februárban ígéretet tett arra, hogy 2010. január 1. és február 19. között a műszaki vizsgáztatás keretében eredetiségvizsgálat elvégzésére kötelezett autósok kártalanítja. Egyelőre azonban semmi kézzel foghatót nem láthatunk ebből az ígéretből.
BővebbenA szándék már rég meg van rá, de idén meg is valósulhat Szlovákia bizonyos autópálya szakaszain a 160 kilométer/órás engedélyezett maximális haladási sebesség.
BővebbenA Közúti Nemzetközi Fuvarozók Egyesülete (IRU) hagyományos, immár 51 országra kiterjedő prognózisa enyhe gazdasági élénkülést jósol az idei esztendőre.
BővebbenA Honda is igyekszik egyre nagyobb elkötelezettséget mutatni a környezetbarát technológiák iránt. A vállalat nemrég indította el a napenergiával működő hidrogén állomás prototípusát a Los Angeles-i központjánál. A cél a házi üzemanyagtöltő berendezés létrehozása, mely képes az éjszakai órák alatt utántölteni az üzemanyagcellás elektromos járműveket.
BővebbenA gépjárművek növekvő száma miatt egyre nagyobbak a torlódások, amelyek már nem csak városi forgalmat, hanem az autópályákat és autóutakat is terhelik. Ezt a problémát nem lehet már megoldani autópályák szélesítésével, új autópályák, autóutak építésével. Egyetlen mód van a változtatásra: a forgalom menedzselése.
BővebbenMilyen tényezők hajtják fel a fogyasztást a közúti forgalomban! Az elégtelen infrastruktúra, a hiányos forgalomirányítás, a hibás járműkonfiguráció, a nem megfelelő karbantartás és a rossz vezetési stílus mind jelentősen növelhetik a fogyasztást. A mérések megerősítették a VDA (Verband der Automobilindustrie) adatait, miszerint egy negyventonnás szerelvény pillanatnyi fogyasztása megháromszorozódhat, ha egy kilométeren belül kétszer meg kell állnia, ahelyett, hogy 50 km/órával átgurulna. Márpedig, az utak csekély átbocsátóképessége és balesetek miatt, napról-napra előfordulnak dugók. Emiatt lenne nagy jelentősége a jó forgalomszervezésnek.
BővebbenPontosan 19,44 Liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként a 40 tonnás Mercedes-Benz Actros pótkocsis szerelvény, azaz száz árutonna-kilométerre vetítve kevesebbet 0,8 liternél - ez az eredménye a 12 728, 94 kilométeres rekordfutamnak. Ezzel a hivatalos megfigyelők előtt végrehajtott akcióval bekerült a Guiness világrekordok könyvébe, mint a leghatékonyabb 40 tonnás tehergépkocsi.
Bővebben