2015. augusztus 26-án megérkezett újabb 5 db DAF EURO6-os vontató.
BővebbenNémetország teherautósai már nagyban készülnek az útdíjjal kapcsolatos október 1-jei változásokra. Az ősz közepétől ugyanis nemcsak további 1100 kilométernyi főútvonal kerül be a fizetős rendszerbe, hanem leviszik a súlykorlátot 7,5 tonnára, így a kisebb teherautóknak is díjkötelesekké válnak. Az ebbe a kategóriába tartozó járművek nem feltétlenül fogják nap mint nap a fizetős utakat járni.
BővebbenA kormányzat lépéseket tenne a jogosulatlan fuvarozás visszaszorítása érdekében. Műszaki vizsga nélkül is forgalomba helyezhetővé válnának az új haszonjárművek.
BővebbenCégünk hazaszállította Rakonczay Gábor "Vitéz" nevű hajóját Portóból.
BővebbenJúlius 1-jétől egyes osztrák szövetségi államban az autópályakezelő vette át a járművek szúrópróbaszerű műszaki ellenőrzéseit. Eddig a közlekedésfelügyelet megbízatása volt ez a tevékenység, a hivatalos magyarázat szerint azonban így egyszerűbbek és hatékonyabbak lesznek a vizsgálatok.
BővebbenEgy francia belügyminiszteri rendelet a közúti közlekedés biztonsága érdekében 2015. július 1-től megtiltotta a gépkocsivezetők számára a hang kibocsátására alkalmas, fülre helyezett készülékek (audio fejhallgató, fülhallgató) vezetés közbeni használatát.
Bővebben2015. június 30-tól az alábbi további fizetős szakaszokkal (kb. 251 km) bővül a viaTOLL elektronikus útdíj rendszer Lengyelországban
BővebbenTehergépjármű állományunk új pótkocsikkal bővült. 5 db XL-es Krone ponyvás félpótkocsi érkezett.
BővebbenMég ebben az évben 68 milliárd forint értékben újítanak fel utakat, a munkák minden megyét érintenek, mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán.
BővebbenA közúti bírságok megemeléséről döntött a lengyel parlament. A változás júniustól lép életbe, így aki Lengyelországban jár, súlyosabb tarifával számolhat gyorshajtás esetén.
BővebbenAz EKÁER-t szabályozó rendelet új szakaszai léptek hatályba június elsejétől, az új szabályoknak megfelelően változott a felhasználói felület is. Az 5/2015-ös NGM rendelet 15. § (4)–(6) bekezdése 2015. június 1-től lépett hatályba.
Bővebben2015. július 1-jétől további 1100 kilométer főútvonalat tesznek díjkötelessé, valamint 2015. október 1-jétől a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre is kiterjesztik a díjkötelezettség határát. (Jelenleg 12 tonna felett kell fizetni az úthasználatért).
Bővebben