Cégünk februárban lecserélte az utolsó EURO 3-as gépjárműveit, és helyettük 5db EURO 5 EEV-s gépjárművet vásárolt, így nemzetközi fuvarfeladatainkat már csakis a legkorszerűbb környezetbarát gépjárművekkel teljesítjük.
A Fővárosi Közgyűlés 2013. február 22-én elfogadta a Budapesti Közlekedési Központ javaslatát, mely szerint a jövőben a túlméretes járműveknek - a közútkezelői hozzájárulás mellett - a korlátozott övezetekben és a fővárosi közutakon való közlekedéshez behajtási hozzájárulással is rendelkezniük kell.
BővebbenA júliusra tervezett „ecotaxe” bevezetését októberre halasztják Franciaországban. A franciák azt az indoklást adták, hogy még dolgozniuk kell a rendszer működésén, mielőtt azt próbaüzembe helyeznék. Az öko-adó a 3,5 tonnát meghaladó tehergépjárművekre vonatkozik majd 15.000 km autópálya-hálózaton. A díj 0,12 euró lesz kilométerenként.
BővebbenA 3,5 t megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművek után fizetendő úthasználati kilométerdíjak átlagosan 3 százalékkal emelkedtek januártól Ausztriában.
BővebbenTalán nem újdonság, hogy Magyaországon a közlekedési korlátozásról szóló jogszabály felmntést ad a szokásos hétvégi és ünnepnapi kamionstop alól a hűtött-fűtött, vagy például gyógyszerkészítményeket szállító 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárműveknek. Ez a mentesség azonban ugyanúgy érvényes a hétvégi rendezvényeket kiszolgáló fuvareszközökre, ha a rendelkeznek az ezt igazoló megfelelő iratokkal és okmányokkal.
BővebbenÚj információs rendszer bevezetésén dolgozik az osztrák autópálya-kezelő ASFINAG. Első lépésként a főváros Bécs környékén helyeztek el olyan közlekedési táblákat, melyek a közelben található szabad parkolóhelyeit mutatja az arra járóknak, most pedig Linz körzetében állítottak fel hasonló eszközöket. A táblákon a parkolóhelyek neve, távolsága és egy változtatható rész segítségével a telítettség állapota jelenik meg. Ennek segítségével a sofőrök időben informálódhatnak a szabad parkolóhelyek hollétéről.
BővebbenAz idei változatosan rossz időjárási és útviszonyok az áruszállító szektor munkáját is megnehezítik. A gyakoribb útlezárások és balesetek, a lassabb haladás a szállítmányok késését is okozhatja. Ezért ez az időszak jobban próbára teszi a fuvarozó cégek teljes csapatát a gépkocsivezetőktől a diszponensekig.
BővebbenAz idei tél bőven hozott már és még hozhat is számunkra a fenti időjárás okozta veszélyes útviszonyokból. Mi a megfelelő vezetési technika ilyenkor és mire kell odafigyelnünk magunk és mások biztonsága érdekében?
BővebbenA következő két évben megközelítőleg 12 milliárd forintot költ a rendőrség arra, hogy a sztrádákon akár 15-20 kilométerenként működhessenek traffipaxok.
BővebbenBár egyelőre csak a mobiltelefon használata büntehető, de nem kizárt, hogy a jövőben tiltott lesz a vezetés közbeni evés, dohányzás vagy akár a GPS készülék nyomkodása is.
BővebbenA személyautókra kiszabott pályahasználati díj szerencsére idén nem növekszik. Minden más fronton azonban változás történik. Tehergépjárművek számára megszűnik az éves matrica, az autóbuszok és lakóautók viszont januártól az újonnan bevezetendő B2 kategóriába tartoznak majd.
Bővebben