Megosztás:

BuBi - indulhatnak a közbringák Budapesten

2011. november 28.

Ha minden a tervek szerint alakul, 2013 tavaszán Budapest belvárosának utcáira kerülhetnek a közbringák. Mivel már több mint 300 ilyen rendszer működik a világon, volt honnan példákat, tapasztalatokat és ötleteket meríteni a budapesti rendszerhez.

A budapesti közbringa rendszerről, a BuBiról (Budapesti Bicikli) az Európai Mobilitási Hét keretei között rendezett szakmai fórumot a BKK. Az ötlet nem most merült fel először, de úgy tűnik, most végre forrást is talált a városvezetés a BuBi kivitelezéséhez a KMOP pályázat elnyerésével. A rendszer egy olyan alternatív közösségi közlekedési eszköz, amely szorosan kapcsolódik a tömegközlekedéshez, mondhatni annak integráns része, és amely a város nehezen járható területeit teszi elérhetővé, mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.

Budapesten valószínűleg a legmodernebb, negyedik generációs közbringa rendszert építik ki, ahol az állomások az igényeknek megfelelően bővíthetők és áttelepíthetők, moduláris rendszerűek, igaz, ez még nem eldöntött.

Az állomások általában 500 méterenként helyezkednek majd el, kilenc kerületben 74 gyűjtőállomáson több mint 1000 kerékpárt lehet majd igénybe venni, és egy elektronikus azonosítás után (kártya, bankkártya, mobiltelefon) azonnal biciklire lehet pattanni. Az első fél óra használata ingyenes lesz. A rendszertől a kerékpárhasználat további jelentős növekedését és a biciklizési szokások megváltozását várják a környezetvédelmi előnyökön kívül. Az informatikai rendszer pedig lehetővé teszi az utazási szokások elemzését is, ami a várostervezés és közlekedésfejlesztés hasznos eszköze lehet.

A beruházáshoz kapcsolódóan több főútvonalat is alkalmassá tesznek a kerékpározásra (kerékpársávok), lehetővé teszik a buszsáv használatát,ahol elegendő hely áll rendelkezésre, és több forgalmi lámpánál előretolt kerékpár felállóhelyeket készítenek. Bővítik a forgalomcsillapított utcák számát, újabb kerékpárutakat és kerékpáros nyomokat építenek, jelölnek ki. Összességében 30 kilométernyi egyirányú utcában teszik lehetővé a kétirányú kerékpáros közlekedést. A rendszernek több közúti kereszteződés is „áldozatul esik”, ahol kerékpárosbarát forgalomtechnikai átalakításokat végeznek.

Vissza

 

Aktuális híreink

Ismét MagyarBrands díjasak lettünk

2024. október 9.

Újabb elismerés a K&V számára: immár 9. alkalommal nyertük el a MagyarBrands Kiváló Üzleti Márka címet!

Bővebben

Teszteljük a Volvo AERO-t

2024. október 4.

Úgy tűnik, az idei ősz a tesztelés évszaka a K&V flottánál... Már egy hónapja nyúzzuk a Volvo AERO nyergesvontatót, és eddig nagyon elégedettek vagyunk az üzemanyag-hatékonyságával. Izgatottan figyeljük a további eredményeket, hogy biztosak legyünk: jó választás lehet a jövőben, a fenntarthatóbb jövőért.

Bővebben

A Mátrai Szüreti Fesztiválon pörögtünk

2024. szeptember 25.

Meleg szívvel gondolunk vissza a csodás múlt hétvégére, amikor a Mátrai Szüreti Fesztiválra nyerges vontatónkkal kitelepülve rengeteg fantasztikus emberrel találkozhattunk.

Bővebben

Ismét segítettünk

2024. szeptember 20.

A K&V idén is aktívan segítette a Végtaghiányos Gyermekekért Alapítvány munkáját: múlt szombaton autóbuszunkkal gondoskodtunk róla, hogy a gyermekek Budapestről Pécsre, majd vissza utazhassanak, és részt vehessenek egy különleges programon.

Bővebben

Dunai árvíznél segítettünk

2024. szeptember 18.

A Halápi Ranch gyors segítségért kiáltott: a közelgő áradás veszélyezteti lovaikat és takarmányukat, mi pedig azonnal léptünk. 

Bővebben

Rangos elismerést kapott a K&V a Forbes Gálán

2024. szeptember 14.

Büszkén jelentjük, hogy a K&V Logistic Solutions idén elnyerte a K&H Családi Vállalatok Kiválósági Díját a Sikeres Generációváltás kategóriában. 

Bővebben